Download Free Bercakap Dengan Jun Audio Books

Download Free Bercakap Dengan Jun  Audio Books
Bercakap Dengan Jun Paperback | Pages: 184 pages
Rating: 4.13 | 216 Users | 80 Reviews

Describe Books In Pursuance Of Bercakap Dengan Jun

Edition Language: Malay

Chronicle In Favor Of Books Bercakap Dengan Jun

Saya ingin bercerita tentang saya dan dia. Tentang magis yang tidak boleh dijumpai dengan hanya menarik keluar seekor arnab dari topi panjang dan berkata behold!

Dia datang tanpa saya bersedia. Sesiapa pun takkan bersedia melihat darah berlumuran di telapak tangan dan ianya hanyir sekali. Namun darah itu seketika menjadi nyaman dan menenangkan. Apa yang pernah saya lakukan demi dia kadang-kadang tidak masuk dek akal. Ianya akal saya. Tidak akal anda yang sedang nyaman di bawah ekon yang ditala 19, menghirup secawan kopi di dalam kubikel ofis dan melihat kelipan caret di Microsoft Excel.

Saya ceritakan halnya rasa yang merayap di dalam sukma memohon untuk disampaikan pada dia, namun ianya tidak terluah. Ianya tidak terluah kawan.
Tentang keyakinan atas apa yang rela saya korbankan untuknya. Balapan hidup saya yang ditemani seekor anjing yang tidak berbaka. Syurga dan neraka yang saya lupa tingkatnya berapa dan beberapa ekor syaitan yang boleh memandu motor EX5.

Ianya dalam bunjut-bunjut kesedapan yang akhirnya meletup dalam sekelip mata.

Tapi apa yang akan saya ceritakan tentang saya dan dia ini bukanlah tentang cinta. Karana cinta itu tidak berjirim sifatnya. Sudah tentu saya tidak mampu ceritakan sesuatu yang saya tidak nampak. Maka cerita ini pun sudah tentu bukan tentang cinta.

Aneh, Kenapa anda masih mahu memegang buku nipis ini dan terkebil-kebil memahami apa yang saya cakapkan tanpa mahu membaca maksudnya yang tebal di dalam.

Ayuh kawan, berbualah dengan saya.

Be Specific About About Books Bercakap Dengan Jun

Title:Bercakap Dengan Jun
Author:Hasrul Rizwan
Book Format:Paperback
Book Edition:Deluxe Edition
Pages:Pages: 184 pages
Published:December 14th 2013 by DuBook Press
Categories:Free Books. Download Books

Rating About Books Bercakap Dengan Jun
Ratings: 4.13 From 216 Users | 80 Reviews

Assess About Books Bercakap Dengan Jun
Dalam banyak-banyak Dubook Ceritera yang aku pernah baca, Bercakap Dengan Jun ni adalah yang terbaik. Ianya hampir sempurna; jika ditolak kesilapan ejaan sebanyak 6 kali yang terlepas pandang dek pembaca pruf, dengan teknik penceritaan yang terperinci dan sususan plot yang mudah - punya twist yang tak terlalu membebankan. Sarat dengan cerita persahabatan, kekeluargaan, dan tipu daya dunia yang realiti dalam realiti - pakej terbaik untuk menggambarkan dunia sebenar (spesifik bagi seorang Junaidi)

If I were to publish only one book in my lifetime; it would be Bercakap Dengan Jun. There would almost be no greater pride than that.People pass by Bercakap Dengan Jun in the bookstores all the time; due to the poorly chosen title and the poorly chosen cover by the publisher. This book is a masterpiece and sadly, it has not been marketed well.Telling the simple story of a penyeluk saku living in the streets of Kuala Lumpur; it's a beautifully written story of rakyat ditindas kapitalisme and love

Kalau Murtad aku boleh beri markah penuh, apatah lagi ini. Aku pejam mata dengan kesalahan ejaan dan nama yang tertukar. Hanya kerana;Jun. Anum. Saigon.Kasih sayang. Apa harganya?Full review: 25/04/2014Tapi apa yang akan saya ceritakan tentang saya dan dia ini bukanlah tentang cinta. Karana cinta itu tidak berjirim sifatnya. Sudah tentu saya tidak mampu ceritakan sesuatu yang saya tidak nampak. Maka cerita ini pun sudah tentu bukan tentang cinta. - blurb novelMembaca Bercakap dengan Jun [BDJ]

Buku ini power. Buku ini penuh emosi. Penulis berjaya menggunakan his ability as a writer to play with my emotions. And now, aku realised that Im a fan of Hasrul Rizwan. Hes such a talented writer. This book and Murtad is one of my favorite. Aku suka semua tentang buku ini (except the typo). Jalan cerita yang smooth, deep, penuh makna dan sindiran. Pembaca dibawa ke kehidupan seorang pencopet, Jun di ibu kota, yang tinggal di taman perumahan yang terbiar, bertemankan seekor anjing, Saigon,

kisah seorang pencopet hidup dengan anjing kesayangannya, Saigon. tapi betul ler manusia kalau buat jahat seronok sekali, tapi bila dah terhantuk baru sedar. serupa lah bila seorang perempuan melahirkan anak luar nikah dan meninggalkan dalam keadaan masih merah. tak sangka seorang pencopet boleh berubah 360 darjah bila bayi yang masih merah dijaga dengan penuh kasih sayang. hidupnya hanya untuk bayi ... bernama Ranum. Naurah ... penjual roti dan biskut mentega, Basmallah Bakeri. pencopet sungguh

Beberapa kali nampak di kedai buku tapi tak pernah berhajat nak membeli. Ini rekomendasi teman di Bookendsmy jadi saya beli akhirnya.Kisah yang menarik dan sangat jujur. Heartbreaking but lovely. Bait bahasa yang disusun cantik, aksara-aksara yang bercerita dan berbual--masih teringat-ingat di kepala saya. Saya suka watak Junaidi-- seperti dia sedang duduk di sebelah bercerita tentang Saigon, Naurah dan Anum kepada saya. Perjalanan kisah yang dramatik, sisi kental dan tanggungjawab seorang

Sudah lama sebenarnya mengidam mahu membaca buku ini. Sampai lah ada iklan daripada ejen dropship, harga yang ditawarkan murah sedikit dari harga kedai. Terus aku beli.Aku senaraikan apa yang menarik tentang buku ini;1) Jalan ceritanya yang menarik. Kisah hidup dan nasib si penyeluk saku. Kisah sayang dan cinta antara dua insan yang tiada pertalian darah. Babak akhirnya, aduhai.2) Penggunaan bahasa yang sangat cantik. Metaforanya elok tercatat. Aku suka. Mungkin tidak keterlaluan aku katakan,
Share:

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Labels

17th Century 18th Century 1917 19th Century 40k Abuse Academia Academic Action Activism Adoption Adult Adult Fiction Adventure Africa African American African American Romance African Literature Agriculture Albanian Literature Aliens Alternate History Amazon American American Civil War American History Anarchism Ancient Ancient History Angels Angola Animals Anthologies Anthropology Anti Racist Apocalyptic Archaeology Architecture Art Art History Asia Asian Literature Astronomy Atheism Audiobook Australia Autobiography Aviation Baseball Basketball BDSM Biblical Fiction Bicycles Biography Biography Memoir Biology Book Club Books Books About Books Boys Love Brazil British Literature Buddhism Bulgarian Literature Business Canada Category Romance Catholic Cats Central Africa Chapter Books Chick Lit Childrens China Chinese Literature Choose Your Own Adventure Christian Christian Fantasy Christian Fiction Christian Living Christian Romance Christianity Christmas Church Civil War Classics Climate Change College Comedy Comic Book Comic Strips Comics Comics Manga Coming Of Age Comix Computer Science Computers Contemporary Contemporary Romance Cookbooks Cooking Counselling Counting Couture Cozy Mystery Crafts Crime Criticism Cultural Culture Currency Cyberpunk Cycling Danish Dark Dark Fantasy Dc Comics Death Democratic Republic Of The ... Demons Design Detective Diary Disability Dogs Download Books Dragons Drama Dungeons and Dragons Dutch Literature Dystopia Eastern Philosophy Economics Education Egyptian Literature Electrical Engineering Engineering English Literature Entrepreneurship Environment Epic Fantasy Erotic Romance Erotica Espionage Essays Ethnography European Literature Evolution Fae Fairies Fairy Tale Retellings Fairy Tales Faith Family Family Law Fan Fiction Fantasy Fashion Female Authors Feminism Fiction Fighters Film Finance Finnish Literature Folklore Food Food and Drink Football Forgotten Realms Fostering France Free Books French Literature Gamebooks Games Gardening Gay Gay Fiction Gay For You Gay Romance German Literature Ghana Ghosts GLBT Goddess Gothic Government Graffiti Graphic Novels Graphic Novels Comics Greece Greek Mythology Hackers Harlequin Health Heroic Fantasy High Fantasy High School Hinduism Historical Historical Fiction Historical Mystery Historical Romance History Holiday Holocaust Horror How To Humanities Humor India Indian Literature Indonesian Literature Inspirational International Relations Interracial Romance Ireland Irish Literature Islam Italy Japan Japanese Literature Jewish Journal Journalism Judaica Judaism Juvenile Kids Komik Language Latin American Literature Law Lds Leadership LGBT Light Novel Literary Criticism Literary Fiction Literature Love Loveswept M F Romance M M F M M M M M Romance Magic Magical Realism Management Manga Marathi Media Tie In Medical Medieval Medievalism Memoir Menage Mental Health Metaphysics Middle Grade Military Military Fiction Military History Money Monsters Mormonism Music Mystery Mystery Thriller Mythology Nature New Adult New Weird New York Nigeria Nobel Prize Noir Nonfiction North American Hi... Novella Novels Number Occult Own Paganism Pakistan Paranormal Paranormal Romance Parenting Patternmaking Personal Development Philosophy Photography Physics Picture Books Pirates Plays Poetry Poland Polish Literature Political Science Politics Popular Science Portugal Portuguese Literature Post Apocalyptic Princesses Productivity Programming Psychological Thriller Psychology Punk Queer Race Realistic Fiction Reference Regency Regency Romance Relationships Religion Retellings Robots Rock N Roll Role Playing Games Roman Romance Romania Romanian Literature Romantic Suspense Romanticism Russia Russian Literature Scandinavian Literature School Science Science Fiction Science Fiction Fantasy Scotland Seinen Self Help Sequential Art Sewing Sexuality Shapeshifters Shojo Shonen Short Stories Slice Of Life Social Issues Social Justice Social Media Social Movements Social Science Society Sociology South Africa Southern Africa Space Space Opera Spain Spanish Literature Speculative Fiction Spirituality Splatterpunk Sports Spy Thriller Star Trek Star Wars Steampunk Storytime Superheroes Supernatural Suspense Swedish Literature Sword and Sorcery Taoism Teaching Technical Technology Teen Textbooks The United States Of America Theatre Theology Theory Thriller Time Travel Tragedy Transport Travel True Crime True Story Turkish Turkish Literature Unfinished Urban Urban Fantasy Vampires Victorian Video Games War Warfare Weird Fiction Werewolves Western Africa Westerns Witches Womens Womens Fiction World History World War I World War II Writing Yaoi Young Adult Young Adult Contemporary Young Adult Fantasy Young Adult Historical Fiction Young Adult Romance Zombies

Blog Archive